מה ערכה של הרצאה חד פעמית |
|||
אתמול בסיום הרצאה באילת , ניגש אלי אדם חביב וביקש לשוחח איתי. זהו אינו מחזה נדיר , אני תמיד נשאר לשוחח עם משתתפים שיש להם שאלות אישיות. ראשית, הוא אמר, הרשה לי להתנצל. אני לא באמת שייך לקבוצה, אני "התפלחתי" פנימה על מנת להאזין. שנית, הוא הוסיף, נהניתי מאוד. ואז הוא הציג עצמו כסמנכ"ל משאבי אנוש של אחת החברות הגדולות בארץ (הוא ביקש לשמור על אנונימיות). ישבנו לקפה ואז הוא זרק לי את הפצצה על השולחן. " מה אתה חושב שווה ההרצאה שלך?" סליחה?, שאלתי. "נתת הרצאה מעולה, אבל עם מה יצאו המשתתפים שלך, מה ערכה של הרצאה חד פעמית". חשבתי רגע ואז עניתי. להרצאה חד פעמית בזמן חופשה יש שתי מטרות עיקריות: • הנאה – הקהל בחופש וההרצאה חייבת להיות חלק הרצף ההנאות של המשתתפים. לכן, אנחנו שוזרים בהרצאות הפעלות של הקהל והומור. • פתיחת ראש, גירוי מחשבתי והעשרה – אנחנו מגרים את הקהל לחשוב, לראות דברים בצורה שונה. הצלחה של הרצאה נמדדת בסופה. אחרי שהמשתתפים עזבו. השאלה היא האם הם ידברו עליה בארוחת הערב. האם יוסיפו להתדיין על הנושא. אנו משיגים זאת ע"י פתיחת ההרצאה לדיון ולוויכוחים. אנחנו מנגישים את הנושאים בהתאם לקהל והופכים את הנושא לאישי. לְמה לא לצפות?, לא לצפות ללמידה. אנשים בחופשה לא נמצאים במצב למידה, האזנה או הטמעה. את זה צריך לעשות בסמינרים או כנסים שזה עיקר המטרה שלהם. האיש קם, לחץ את ידי ואמר, אכן, גם אני רואה כך את העניין. האם גם אתם חושבים כך? |
|||
|
|||