שלום רב,
בחופשת הפסח יצא לי לבקר בתערוכה של דאלי.
" 500 יצירות מקוריות" הדהדו הכותרות. הזמנו לפי שעות , על מנת שלא יהיה עומס, קראתי באתר האינטרנט. יש לדייק בשעות, כדי שתוכל ליהנות, אנחנו מודדים את כמות המבקרים" אמרה לי הבחורה שאצלה הפקדתי את מספר כרטיס האשראי שלי.
איזה כיף, רכשתי הפתעה לאשתי, פעילות בתחום האומנות. אשתי, ציירת וסטודנטית לתולדות האמנות תמיד מתלוננת שאני לא הולך איתה למוזיאונים (מה לעשות, אני איש של ספר ים ומסעדות).
אז קניתי כרטיסים, הורדתי אפליקציה של רכבת ישראל והזמנתי את אשתי.
עלינו לרכבת, ואני מציין זאת כי זה לא מובן מאליו, הרבה, במיוחד אימהות עם עגלות, לא עלו, הרכבת הייתה מ פ ו צ צ ת ! נדחקנו ועמדנו כל הדרך מתל אביב לחיפה. לא נורא, מלמלתי לעצמי, זה למטרה טובה, הולכים לראות את דאלי,נוסעים לחוויה תרבותית.
בחיפה נחלצנו מהרכבת כמו פקק מבקבוק שמפניה עצוב ושמנו פעמינו לתערוכה.
תיאור התערוכה בקיצור:
עמוס
אין מקום
רוב הציורים לא מקוריים
אי אפשר לעמוד ליד שום ציור מרוב אנשים
אין שעות ואין פיקוח.
כיתובים אודות הצייר –אין
כיתובים ליד הציורים בגודל קטן שלא ניתן לראות או לקרוא.
במילה אחת – אכזבה
בשתי מילים – אכזבה גדולה.
מה בין זה לבין השתלמות? במילה אחת - תכנון
- לפני בניית השתלמות יש לתכנן עד לפרטים הקטנים.
- משפט אמריקאי אהוב עלי במיוחד over proems , under deliver . אל תבטיחו
דברים שאתם לא מסוגלים לספק.
- לעולם לא תהיה לך הזמנות שנייה לעשות רושם ראשוני טוב. בתכנון השתלמויות
לא לוקחים סיכונים. הפקת חופשה והשתלמות היא מקצוע בפני עצמו. עובדים עם בעלי
מקצוע מיומן לוקחים מפיק טוב או סוכן. זה לא מייקר. להפך לעיתים זה אפילו מוזיל את
העלויות.
- לסיכום אצטט את אבי שנהג לומר – אני עני מידי בשביל לקנות זול. מחיר זה חשוב אבל
טעמו הטוב של המחיר מפוגג הרבה לפני טעמה המר של האכזבה.
בנושא ההרצאות בהשתלמויות, אל תהססו, פנו אלי ואני אשמח להציע לכם את הפתרונות המתאימים לכם.
שמי אבנר נחשון ואני מנהל את מאגר המרצים הגדול והאיכותי באילת. צלצלו אלי בכל
נושא 050-3959895 ואפשר גם דוא"ל avner@havayeda.co.il